Wednesday, January 26, 2011

Шидэт шинэ жил-6

Хайртай бүсгүйнхээ гуниг дүүрэн харцанд сэтгэлээ зүлбүүлэн тэндээс гарахад зүрхэнд минь хүндээс хүнд чулуу дүүжилчихсэн аятай жигтэйхэн аягүй. Амьдрал бол жүжиг юм гэж хаа нэгтээ сонссон үг толгойд харван ороход, үргэлж өөрийнхөө амьдралын найруулагч байсан би гэнэтхэн засагдсан сүрлэг тайзан дээр нэг булангаас нөгөө булан хүртэл эцэж цуцталаа гүйн харайх хөөрхий нэг инээдмийн жүжигчин болсон шиг санагдана. Урьд нь би олон бүсгүйг яг ингэж сэтгэлийнхээ үүднээс хэнэггүйхэн үдэж байсан ч анх удаа өрөөлийн амьдралаас хөөгдөн гарах нь энэ.


Утсанд минь дуудлага, зурвас завсаргүй ирнэ. Нансалмаа, Алтжин, Амина, Мөнгөлжин гээд хэн нь байх нь ч хамаагүй. Миний тэнэгэрч гүйцсэн сэтгэл сүлд модны дор учирсан нөгөө гурван бүсгүйгээ хачин ихээр үгүйлнэ. Гэвч би хэн дээр нь ч очиж зүрхэлсэнгүй. Нэгээс салаад нөгөө дээр нь очиж юу ч болоогүй мэт тэврэн энхрийлнэ гэхээр Номингэрэлийн нулимстай харц зэмлэн хориод байх шиг. Мөнгөний эрхшээлээр харийн нутагт нөхөр нь яваагүйсэн бол амьдын хагацалд учирч дутуу тавилангаа нөхөж ядан амьдрахгүй л байсан даа.

Сэтгэлээр унах бүртээ зорьдог нэг газраа би бушуухан чиглэлээ. Үнэндээ надад гуних гутрах үе даанч цөөхөн тохиож байсан ч хааяа нэг энд ирэхэд амьдрал өрнөн буцалж, сонин содон бүх тохиодог гэхэд хилсдэхгүй. Олны мэдэх томоохон шөнийн клубын чанга хөгжмийн нүргээн, анивалзан гялалзах гэрэлд шар айраг шимэн дуниартан ганцаар суухдаа хайр сэтгэл, амьдралын тухай дахиад л эргэцүүллээ. Сүүлийн арван хэдэн жил огт бодоогүй зүйлсээ бодож эхэлсэн би хачин их хувирчээ. Гайхаж ч амжаагүй миний нүдэнд танил ягаан өнгө, жаахан эгдүүтэй мөртлөө галбир төгс бие, сэтгэл аргадсан зөөлөн харц. Би нүдээ арчин ахин дахин харсан ч андуурсангүй, үнэхээр тэр Сайханзаяа байлаа. Өчнөөн хойноос нь хөөцөлдөөд хүрч чадаагүй тэнгэрийн од шиг хол, өнгөт солонго шиг үл баригдам тэр бүсгүй яг миний өмнө бүжгийн талбайд зогсож байх юм.

Уусан жаахан шар айрагны халуун дорхоноо сарниж, Сайханзаяагаа дахиад хараанаасаа алдчих вий гэсэн би сэжиг төрүүлэмгүй сэмхэн тагналаа. Нөхөр нь лав эргэн тойрон байх шинж алга, харин найз нь бололтой гурван бүсгүйтэй байн байн дарс тулган хөнтрөх үзэгдэх нь миний дурлаж байсан ихэмсэг төрхтэй бүсгүй гэмээргүй өөр. Шөнийн клубт цаг анзаарагдамгүй түргэн өнгөрнө, өөдөөс нь үе үе ширтэх намайг Сайханзаяа биш найзууд нь анзаарсан бололтой бие биеэ нудран жиг жуг инээлдэж, надруу байн байн харцгаана. Тэр минь харин багагүй халамцсан янзтай, гэхдээ л найзууд шигээ улайм цайм аалигүйтсэнгүй. Надруу ганцхан удаа харахдаа харц тулгарчихаад сандарсан бололтой дахиж нэг ч харсангүй.

Гарахаар шийдсэн бололтой үүд чиглэх тэдний араас холгүйхэн би ч дагаад бослоо. Нэг найз нь түүнийг минь сугадчихаж. Тэгсэн мөртлөө л хааяа тэр минь хөл алдан ялигүй гуйвлана. Тэгэх тоолонд болдогсон бол очоод түшээд авмаар санагдах ч гурван галзуу хүүхэн халдаахгүй биз гээд зүрхэлсэнгүй. Өлгүүрээс хувцсаа авах гээд зогсож байтал нэг найз нь намайг чиглээд ирлээ. Өндөр гунхалзсан биетэй, нүдээ хэтэрхий ч гэмээр тод будсан энэ хүүхнийг хаа нэгтээ харсан ч юм шиг.

- Алив залуу гал байвал өгөөч....За баярлалаа. Ингэхэд чи Сайханаагийн араас гүйгээд байгаа нөгөө залуу мөн биз дээ?
- Гүйсэн гэж ойлгосон ч яахав дээ.
- За гомдоогүй биз дээ гэснээ тас тас хөхрөхөд амнаас нь архины эхүүн үнэ сэнхийнэ.
- Чи битгий юм бодоорой. Би тэр шинэ жилийн баяр дээр Сайханаатай хамт байсан ш дээ. Тэгээд цаадах чинь өнөөдөр сэтгэл санаа нь их хэцүү байгаа. Өөрөө хэлэхээсээ санаа зовоод байх шиг байна. Үнэндээ чамтай л хамт байхыг хүсэж байгаа. Бид нар чамд найзыгаа найдаж болно биз дээ?

Итгэж ядан харах зуур минь тэр хүүхэн нэг мэдэхэд алга болчихсон, би халамцуу гэхэд багадахаар согтчихсон Сайханзаяаг таксинд аваад сууж байлаа. Хайртай хүнийхээ дэргэд байх хичнээн сайхан, итгэж ядам, хорвоо ертөнц тэр чигээрээ гэрэлтэж, хүн бүхэн сайхан санагдаж, сэтгэл зүрхэнд аз жаргалын гормон шахчихсан юм шиг хачин байдаг даа. Чамгүй согтсон хайртай түүнийгээ энгэртээ тэврээд таксигаар явж байхад нисч байгаа юм шиг жаргалтай.

Зочид буудлын орон дээр хэвтүүлээд, гутал, гадуур хувцсыг нь тайлчихаад хажууд нь жаахан гарыг нь атгаад харж суулаа. Тэр юу ч мэдэхгүй байх шиг, тэгсэн мөртлөө бүхнийг мэдээд байгаа ч юм шиг. Чимхчихсэн юм шиг жижигхэн өхөөрдөм хамар, амьсгалах бүр бумбайх хацар, намайг үнс гэх шиг эгдүүтэй уруулыг нь харавч ханашгүй. Гэвч эмэгтэй хүний өөрийгөө эзэмдэх чадваргүй энэ байдлыг нь ашиглавал арчаагүй эр хүн болох учир би явахаар шийдэн бослоо. Тэгээд гараа татаж авах гэтэл тэр тавьсангүй. Зөөлөн бор нүдээ нээн надаас аврал эрэх мэт харахад би ч орхиод явж зүрхэлсэнгүй.

8 comments:

freestyle529 said...

Би муу хөөн. Бичсэн зүйлээ үргэлжлүүлэлгүй алга болдог муухай хүн :)

Orion said...

Yu gej dee Free mine. Harin ingej bichij baigaa chin ih saihan hereg. Chamaig urgeljluuleed l bicheed baival unshigch bid hed n bayarlaad l baih bolno :-) Urgeljluulehgui alga bolohoor chin huleegeed l, bainga blogiig chin ergej toirood l. Gehdee chi mine muu hun bishee.

би said...

Хөөрхөн шд, банжигаас хүртэл нэхэл болж нэхлээ шд, кккк
Аль нэгээр нь орж баймаар байх юм. За ямартайч үргэлжлэлээ бичисэнд баярлалөө.

Бэмэр said...

үргэлжлэл оруулцан байхаар нь бараг нүдэндээ итгэсэнгүй шд хэхэ

Anonymous said...

saixan bna oo

Anonymous said...

bi bolorka bnaa. za ahsgui de .. bi enig deer saihanaatai untchihsan gej bodson ugui bsiim bna ..goe goe

Anonymous said...

hey, yadaj esvvl banjig luu zuulduu. Duusgaldaa

Anonymous said...

Urgeljluulehgui yum uu?