Wednesday, January 5, 2011

Шидэт шинэ жил-4


Дурласан хүнтэйгээ хамт байх, тэр тусмаа ухаангүй тэмүүлж байгаа хүн тань эргээд таныг сонирхож байгааг мэдрэхээс илүү жаргал юусан билээ? Ганцаардал, үл итгэл, бас итгэл найдвар нэгэн зэрэг хоргодсон Нансалмаагийн харцанд би гэх бяцхан ертөнц тэр чигээрээ живчихээд, амнаас минь өөрийн мэдэлгүй урсах хайрын үгэнд уярсан түүний зөөлөн гарыг атгаж суухад яг л зүүд шиг. Хаа нэгтээгээс хамгийн романтик гэгээн аялгуу эгшиглэж өнчин зүрх минь нөгөө хагасаа олсноо мэдрэн баясан цохилж....

Байз байз...Кино кадр шиг нүдний өмнүүр өөрийн мэдэлгүй урсаж байсан үзэгдлүүд Нансалмаагийн гэрийн гадаа гэнэтхэн зогсчихлоо. Дахин болзохыг зөвшөөрсөн тэр минь залуу жаахан бүсгүй шиг жавхаалаг хөнгөхөн дэгдсээр орцныхоо үүдээр ороод явчих нь тэр. Өмнө нь хэзээ ч анзаарч байгаагүй гэрэл түүнээс туяарсныг тэгэхэд л анзаарлаа. Хайр дурлал гэгч зүрх сэтгэлийг сэрээж аз жаргалыг ундраагч шидтэн ажгуу.

Ээлжит дурлалаасаа дөнгөж салсан надад хамгийн бага үеэл дүү буюу нагац эгчийнхээ хүүгийн цэцэрлэгийн шинэ жилийн баярт очих цаг болсныг сануулан утасны сэрүүлэг ууртай хангинав. Гурван настай өхөөрдөм жаахан дүү минь цэцэрлэгийнхээ баярт баавгайны дүрд тоглохоор баавгайны баг бүхий хувцсандаа түүртэж ядан түнтэгэнэн булангийн цаанаас цухалзах нь харагдах нь дэндүү өхөөрдөм. Цэцэрлэгийн багш настай авгай хүүхдүүдээ ээлж ээлжээр нь хөтлөн гаргаж, бяцхан жаалууд дуу дуулж, бүжиглэж, багшийнхээ царайг байн байн харан шүлгээ нам, чанга янз бүрийн дуугаар нэгнээсээ хоцорч түрүүлэн уншицгаахад эцэг эхчүүд өхөөрдөн инээлдэнэ.

Удаан хүлээсний эцэст дүү минь баавгайны алхааг л дуурайх бололтой эв хавгүйхэн баацганан удаан алхсаар гарч ирээд намайг нүдээрээ хайна. Аав ээжийгээ харсан хүүхдүүд шүлэг дуугаа уншдаггүй гэсэн шалтгаанаар бүх эцэг эхчүүд багтай ирэх даалгавар авсан учир дүү минь намайг таньсангүй. Удалгүй дараагийн дугаарт бяцхан туулайнууд гарч ирээд шүлгээ унших гэтэл хөөрхөн нэг бүжин үзэгчдийн суудалд суух аавыгаа хармагц царай нь хувиран “Аав аа, аав аа” гэж аавруугаа зүтгээд цаанаас нь татах багшдаа уурлан чангаар бархиран уйллаа. Багш авгай микрофоноо шүүрэн авч чангаар “Сайнбаярын аав аа, таныг баг зүүж ирээрэй гээд байхад баггүй ирчихээд хүүхдийнхээ мууг үзээд байх юм” хэмээн бачимдан өгүүлэхэд эцэг эхчүүд нир хийтэл инээлдэв. Яг тэр мөчид хажууд минь цангинатал инээх дуун анхаарлыг минь эрхгүй татсан юм. Угалз саатай гоёмсог багны цаанаас царай нь үл үзэгдэх ч хараажаар нас үе миний л ойролцоо байхаар бүсгүйг ажиглах завдал өгөлгүй цэцэрлэгийн шинэ жил өндөрлөлөө.

Ууттай бэлгээ задалж үзэх гэж яарах дүүгээ хөтлөн цэцэрлэгийн үүдэн зассан том сүлд модны дор аваачиж зургийг нь авах гэтэл түрүүхэн сонссон танил цовоо дуу “Би та хоёрын зургийг аваад өгөх үү?” гэлээ. Саатай багны цаана нуугдаж байсан хөөрхөн алаг нүд асуунгуй намайг ширтэнэ. Хөөтэй муу зүрх ахиад л дурлаж орхихыг би мэдсэн ч хориглох чадал байсангүй. Нас чацуу атлаа хүүхэд шиг гэнэн харцтай, дэггүй тэр бүсгүйг Амина гэнэ. Нэр нь хүртэл шүлэг дуу шиг яруухан, нээрээ л намайг гээд өдий хүртэл ганц биеэрээ явсан гэлтэй хясаанд нуугдсан сувд шиг ариухан бүсгүй. Над шиг л дүүгийнхээ баяр ирсэн түүнтэй сүлд модны дор ингэж би учирсан...

Утас, нэрээ солилцоод удахгүй уулзах болзоо тогтоод дүүгээ хүргэж өгөхөөр би хөдөллөө. Унтраачихсан байсан утсаа асаатал Номингэрэлээс хоёр, Нансалмаагаас нэг, Мөнгөлжингээс бүр таван зурвас, тус бүрээс нь нэжгээд дуудлага ирсэн харагдана. Мөнгөлжинг үл хайхран нөгөө хоёр бүсгүйн зурвасанд хариу яаран бичиж оройн хоолыг Номингэрэлийнд очиж зооглохоор, харин шөнийг Нансалмаатай өнгөрүүлэхээр тогтлоо. Харин маргааш нь шинэхэн дурлал Аминатайгаа уулзана. Ингэж бодохоос баяр хөөр гэдэг хөлийн улнаас зулай хүртэл дүүрэн хамаг бие халуу дүүгэх шиг. Дүүгийн минь шулганан ярих ч чихний хажуугаар өнгөрнө.

Миний амьдрал гэнэт хачин жигтэй, тодруулбал бусдын нүдэнд бол байж боломгүй самуунаар өөрчлөгдсөнийг дэлгүүрээс тамхи худалдан авах гэж дуу аялан орох хүртлээ би огтоос анзаараагүй байсан юм. Хэн нэгэн миний толгойг хэдэн зуун жингийн лантуугаар цохин мангууруулчихсан юм шиг өөрийн биш хүний амьдралаар амьдарч эхэлснээ ойлгох мөчид би тэр хүнсний супермаркет дотор зассан том ногоон гацуурыг анзаарлаа. Хэн нэгэнд дурлах бүрт минь яагаад ч юм гацуур мод үргэлж дэргэд байсныг тэр мод надад сануулж ухаанаа алдсан надруу ус цацан сэргээх шиг л боллоо.

“Шинэ жилийн сүлд модны дор учирсан бүсгүйдээ хайртай болно” гэсэн буурал сахалт өвгөний үг толгой руу хатгахад инээн дооглож байсан хачин үгс нь биелэлээ олсон нь орой руу минь орох шиг. Үнэхээр л ямар нэг шинэ жилийн үдэшлэг, тэр ч бүү хэл зүгээр л засчихсан байсан сүлд мод хүртэл намайг хажууд нь байж таарсан хэн нэгэн бүсгүйд дурлуулчихлаа гэж үү? Хэрвээ энэ онол үнэн бол одоо ч гэсэн энэ гацуурын дэргэд жигтэй явдал надад тохиолдож магадгүй гэсэн үг!

Итгэхийг хүсээгүй ч бас эрсдэл хүлээмээргүй санагдсан тул би тамхиа ч авалгүй тэндээс газар ширтэн яаран гарлаа. Гай болж бас нэг эмэгтэйтэй харц тулгарчихвал дурлачих ч юм билүү. Энэ удаа эмээтэй минь нас чацуу хүн байвал яана гэхээс төсөөлөхөөс ч аймаар. Машиндаа орж суугаад болж өнгөрсөн бүхнийг сайтар эргэцүүлэн бодвол нээрээ л намайг орхин гомдолтойгоор явж одсон өвгөний үгс биелчихжээ. Эсвэл хөлс мөнгө өгөөгүй гээд тэр өвгөн намайг хараачихсан юм болов уу?

Өнөөдөр 2010 оны арван хоёрдугаар сарын хорин долооны өдөр. Шинэ он гарах хүртэл ахиад бүхэл бүтэн дөрвөн өдөр дутуу байдаг. Гэтэл өнөө орой арван жилийн найзуудын шинэ жилийн нийллэг, маргааш манай байгууллагын шинэ жилийн баяр болох гэж байдаг. Ангийнхантайгаа уулзахгүй байлаа гэхэд ажлынхаа шинэ жилд иймхэн шалтгаанаар очихгүй байх гэж үү? Ядаж байхад бодох завдал өгөхгүй утас руу минь Мөнгөлжин, Номингэрэл, бүр Алтжин хүртэл залгахыг яана. Тэгсэн мөртлөө үнэхээр би Сайнзаяа, Номингэрэл, Нансалмаа, бүр Аминаг ч цаг үргэлж бодоод санаад уулзмаар санагдаад болохгүй нь галзуурмаар.

Нэг бол галзуугийн эмнэлгийг үг дуугүй зорих, үгүй бол нөгөө өвгөнийг олж энэ хэргийн ээдрээг тайлах хоёр л зам надад үлджээ.

4 comments:

Бэмэр said...

хэхэх.. хурдан оруулж байна шүү, баярлалаа.. зугаатай юм болж байна даа

Anonymous said...

goyo goyo. hurdan daraagiinhiig ni oruulaarai. amjilt husii.

Someone

Anonymous said...

Hurdan oruulsand ih bayarallaa. Daraagiinhiig n udaahgui shuu ;-)

Мишаа said...

happy new year
Bi neeh sonin nom ch yumuu yamar negen mongol utga zohiol yaruu nairag unshkhaar eroosoo oilgodoggvi shde.Sonin sangdaad bgiin Kkk mongol neruud yavaad bhaar ;-)